zajo

Alla inlägg under februari 2011

Av vi är bäst ! (y) - 28 februari 2011 19:51

tjo, kollarlite på fb nu, väntar på att cecilia ska lägga upp billderna från idag. va med henne efter skolan, vi hade JÄTTE kul med hennes kamera, haha. syns nån annan gång!

pusss / johanna   

Av vi är bäst ! (y) - 26 februari 2011 20:47

  

tröja-hm/tights- fått av vilma/jenas short-?/

sitter o kollar på melodifestivalen nu , fast jag kollar mest in i datorn ;)

känner att jag är väldigt sugen på coca cola men vi har inge, ååh   

/ johanna !   


Av vi är bäst ! (y) - 26 februari 2011 13:10

  

hejsan, sitter här o saknar zanna nu :(

har inte träffat henne på länge, eller vi va ju i onsdags men endå. hehe. har försökt att övertala pappa att köpte en mobil till mej i nästan en timme nu men det går bara inte! ... blir sur   

.

Av vi är bäst ! (y) - 22 februari 2011 15:09

tjenna :d

idag har jag varit i skolan och haft as kul och dampat som vanligt ;)
på gympan åkte vi skridskor och det sög (n) 
osså har jag blivit sams med en person igen.
idag ska jag sova hos farmor och vi ska ha jätte kul för hon är en jävel på att dampa ibland asså :)

men nu ska jag dra, hejdå ! (a

// KKUUNNG ! 

Av vi är bäst ! (y) - 5 februari 2011 19:54

Cayette   


En gång för ungefär 1 år sedan var jag och johanna ute och gick.
När vi var på väg hem till mig stannade vi vid en hästhage som låg jättenära mitt hus. I den hästhagen gick det runt 2 obeskrivligt fina hästar.
Vi stod och kollade på de en stund och plötslig kom det ut en tant från stallet.
Hon började prata med oss och vi stod där och pratade ganska länge, innan vi började gå igen så sa hon till oss att vi fick komma och borsta, mata hästarna när vi ville. Tanten hade något problem med magen och var tvungen att åka till sjukhuset väldigt ofta så hon blev verkligen jätte glad när vi sa att vi gärna ville hjälpa henne med hästarna. Vi gick dit några dagar efter och dagen efter det och ännu en dag till och sedan fortsatte det så.
Johanna tog hand om Boven och jag tog hand om Cayette.
Jag och Cayette blev bästavänner direkt och hade det grymt mysigt.
Jag var lite rädd för henne i början men efter ett tag så var jag inte ett dugg rädd, jag litade på Cayette upp till 1000%.
Jag och johanna var så sjukt glada att vi fick ta hand om Cayette och Boven, vi kunde inte fatta att det var sant.
Vi frågade tanten hur gammal Cayette var,

Jag blev väldigt förvånad när tanten sa att Cayette var 28 år gammal.
Vi hade jätte kul med hästarna och ville aldrig gå där ifrån.
Vi tog massa fina kort på dom, gav dom godis och gosade med dom.
Tanten sa att vi skulle få rida på hästarna när vi hade lärt känna de bättre, men Cayette var ju så gammal och jag visste redan då att jag aldrig skulle få rida på henne och det fick jag aldrig göra heller.
Massa saker har hänt imellan men jag kommer inte ihåg allt.
Nu i vinter så har vi nästan inte varit hos dom alls, och jag ångrar det som f*n !
Tanten sa att Cayette började bli konstig och må dåligt.
Cayette skulle fylla 29 år i samma månad som jag (maj) så hon var ju väldigt väldigt väldigt väldigt gammal..
jag började ana att jag antagligen snart skulle förlora min älskling, och blev väldigt rädd och ledsen, jag kunde gråta i timmar.
Jag bara väntade på att få höra att Cayette snart skulle avlivas, dagarna gick och tillslut den 2/2-11 klockan 4 på morgonen tog gud tillbaka en av sina absolut vackraste änglar.


den onsdagen var en av dom värsta dagarna i mitt liv, jag grät så mycket i skolan att min lärare sa att jag fick gå hem om jag inte orkade stanna kvar i skolan.
Jag grät så att jag fick huvudvärk, det kändes som att jag skulle svimma, jag började skaka och det var jätte jobbigt att andas.
Jag kunde inte fatta att min älskling verkligen var borta.


Cayette, du kommer alltid finnas i mitt hjärta och i mina tankar.
Jag tänker på dej hela tiden och gråter varje dag.
Jag kommer aldrig glömma dig, jag ska älska dig för evigt.
Hoppas att du har det bra i hästhimmlen (L)



Du är min skyddsängel <33333333333333333333333333333333333333333333333

33333333333333333333333333333333333333333333333333

3333333333333333333333333



      

Av vi är bäst ! (y) - 5 februari 2011 14:44

  

zanna är här nu & vi är helt normala   

/ johanna :)

Presentation


hej, vi heter zanna, johanna o vi har startat den här bloggen. vi skriver om vad som händer på dagar o sånt :)
/ JAZO

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards